What’s up?

Dah lama tak update blog ni dengan perkataan yang kurang “skema”….hehe…. Well…my dear friend…pehabaq smua? Rindu…tu je yang dapat diluahkan….pada kawan-kawan…pensyarah…ilmu….dan suasana belajar…betulla orang cakap masa nak belajar kite nak kerja dan bila dah kerja rindu nak belajar lagi dan lagi.

Kerja sekarang tak de kaitannya dengan apa yang belajar sebelum ni, tapi still ok. Boleh dapat pengalaman baru. Dan yang paling penting kita selesa. Memang sejak awal, jiwa ni payah jer nak serasi dengan sesuatu perkara tapi bila dah serasi, sayang pula nak tinggal.

Kira-kira dah hampir 3 bulan jugak la duk ngadap kijer ni. Kira klu praktikal dah jadi senior la. But I’m still learning. Setiap ari tentu ada jer perkara baru yang kita nak belajar kan. Sebenarnya memang minat skali duk di samping buku-buku. Amat-amat minat. Makan buku, tidur buku, solat kena ingat Allah jer..huhu.

Sekarang, duk kat Bandar ni ( Besut ada Bandar ni yang paling besar), didalam pustaka…huhu..kalau di k.Terengganu ada Pustaka Seri Intan, maka kat sini ada juga Pustaka. Ada dua kedai buku kat sini, satu SMO dan satu lagi tempat yang saya duduk hari-hari ni…

Orang kata, “tak kenal maka tak cinta” so, saya nak tambah ilmu banyak2 supaya saya jadi orang berilmu, Bukan senang nak jadi ulama’… apatah lagi ulama’ yang digelar umara’. Rasa cam kerdil sangat2. But kat sini, saya jumpa orang2 yang baik. Selalu tolong saya. Naik malu dibuatnya. But life must go on, tak kira kita rasa lapang atau sempit kan. Sangat seronok ada orang yang selalu care dengan kita. Ukhuwah sebagai sedara Muslim, tentunya manis dan indah.

Saya tak tahu sampai bila saya dapat teruskan kerja ni. Ye la, takkan belajar tingi2 just kerja biasa2 je (Kata pemilik tempat saya kerja)….saya faham itu..tapi sementara….sebelum dapatkan yang lebih baik maka apa salahnya kan..walaupun ramai yang akan mengata..hehe ada saya kisah…Di orang tak bagi pun saya makan sebab dengan keyakinan yang jitu..rezki tu datangnya dari Allah….

Then, for all my dear friend yang baca tulisan ni…doakan saya ye ( Pray for me)…nak pergi test….huhu… Moga2 yang terbaik dalam pengetahuan Allah akan saya dapatkan…amin ya Rabbal ‘alamin…

P/S: Sebelum tidur maafkan kesalahan orang pada kite…baru aman kalaupun esok dah tak buka mata lagi…. Peace(~~,)

0 komentar:

Catat Ulasan