Sejak akhir-akhir fikiran bercelaru…hmmm…dah makin tua agaknya. Banyak benda yang di fikirkan dalam kepata otak yang memang sedia berselirat wayarnya. Nasib baikla sambungannya masih ok, kalu putus fius ke, tak ke naye…huhu. Everyday tentu saja ade benda baru yang harus dipelajari..itulah namanya sekolah kehidupan. Sekolah yang tidak putus-putus mengajar mendewasakan diri seseorang. By the way, hidup ni penjara bagi orang mukmin. Setiap hari kita semakin dekat dengan kematian. Setiap yang dilakukan harus kena ada check n balance, dosa dan pahala. Terima kasih ya ALLAH, masih hantarkan daku mereka-mereka yang kuat imannya yang sentiasa menasihati dan memberikan aku pengajaran walaupun dalam kesenyapan mereka. Mereka ibarat penyuluh di kala kegelapan bertandang. Dan pastinya mereka adalah anugerah buat hidup ini.

Kemudian, hari-hari yang dilalui semakin meresahkan. Why? Harus sabar dan redha. Bukankah setiap yang berlaku ada hikmahnya. Itu yang kena selalu pegang. Bukan kita terlalu sempurna tapi mencari kesempurnaan bukankah menjadi impian semua orang. Letih, penat dan jua segala rasa adalah asam garam hidup. Dan jua berbagai perasaan yang bertandang. Sedih, gembira dan macam-macam lagi.

Masih dalam usaha meneutralkan diri. Diri kita hanya TUHAN yang MAHA kuasa yang tahu. Manusia lainnya belum tentu. Bukan niat mahu membenci apatah lagi mahu mencipta beribu alasan tetapi apabila kepastian belum jelas maka baiklah segalanya “sorih” dahulu. “I want to be what I want to be”. Bukan sekadar angan-angan. Tapi harus jadi realiti.
Berdebar-debar. That’s what I’m feeling right know. Hmmm…….susahnya berada dalam keadaan ni. Istigfar banyak-banyak. Segala yang berlaku adalah ketentuanNYA, yang boleh dibuat sekarang adalah usaha sedaya mampu.

~~~SAAT ini hanya mahukan KeTEnaNGAn HAti~~~

1 komentar:

Tanpa Nama berkata...

erm.....besala 2....sng saja...untuk dptkan ketenangan hati......kawen la cpt2.....huhuhuh

Catat Ulasan