Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh……

Menjengah ke ruang maya setelah lama menjadi kaku dan beku. Mencurahkan sesuatu setelah lama  memendam rasa. Mahu jadi seseorang setelah berfikir untuk jadi seseorang untuk sekian lama.  Segalanya bagai sekelip mata. Orang kata ibarat silap mata. But no one is coincidence kerana semuanya adalah kehendak Allah.  Kekadang terasa bagai baru terjaga daripada tidur, dan sememangnya kita terjaga setiap pagi untuk suatu perkara yang baru.

Menjadi seorang guru rupanya tidak semudah yang dijangkakan. Tidak seperti berada dalam lab phatology sewaktu praktikal dahulu. Kalau dulu bermain dengan sesuatu yang tidak dapat bercakap tapi sekarang semuanya boleh berkata-kata. Setiap mereka memberi pengertian yang sangat berbeza. Setiap kali ku ingatkan kesalahan mereka setiap kali itulah ku pandang wajah dan mata mereka. Alangkah kerdilnya diriku, berada di keliling manusia yang suci fitrahnya.

Subhanallah. Perjalanan ini masih panjang. Perjalanan ini masih lagi jauh terbentang. Terasa sangat-sangat lemah. Dengan segala ujian yang terbentang di ruang mata. Saat-saat ini….mahu saja pergi bercuti. Mengambil angin dan nafas ketenangan. Mencari sesuatu yang hilang. Sememangnya, jauh di sudut hati…betapa banyak yang perlu diperkuatkan. Terutamanya sekeping hati. Sekeping hati yang perlukan bimbingan Ilahi dalam mengharung setiap detik yang dilalui.

Kali ini…sememangnya kebuntuanlah yang beraja di setiap penjuru jiwa. Bagaimana harus di luah, makin di luah makin resah. Makin dipendam makin sesak.

~MARILAH KEMBALI PADA ALLAH~








0 komentar:

Catat Ulasan