Allah telah mentakdirkannya dan apa yang dikehendakinya pasti terjadi....Harus sentiasa positif menghadapi dugaan. Tersenyum dan tertawalah dengan dugaan yang kita hadapi. Tiada apa yang perlu di salahkan daripada takdir tapi kitalah yang perlu menanganinya dengan bijak untuk kebaikan di masa depan.

Beramallah dan serahkan semua hasilnya pada ALLAH. 

Ingat pesan Saidina Ali Radiallahu Anhu-

"Wahai anak Adam, janganlah (keterlaluan) gembira dengan kekayaan, janganlah keterlaluan berputus asa dengan kefakiran, janganlah berduka dengan bencana, jangan (keterlaluan) bersenang dengan kelapangan kerana emas itu di uji dengan api. Seorang hamba yang soleh diuji dengan bala. Sesungguhnya engkau tidak akan mendapatkan apa yang engkau inginkan kecuali dengan meninggalkan semua yang engkau inginkan. Engkau tidak akan mencapai cita-citamu kecuali dengan bersabar menanggung apa yang engkau tidak sukai. Kerahkan segenap kemampuanmu untuk menunaikan apa yang diperintahkan."

Kita hidup bukan untuk bertindak balas secara berlebihan dengan apa yang datang menimpa kita, baik berupa dugaan mahupun nikmat. Fokuskan saja perhatian pada apa yang menjadi kewajipan kita.

Kesedihan hanya menyulitkan keadaan.

~Bercintalah dalam redha Allah, jangan mengundang kemurkaanNYA-ingat-ingat Yasmira.~



~Tatapan buat diriku dan dirimu...seringkali kita keliru...semoga dapat diperjelaskan lagi~berkongsi kerana Allah~

0 komentar:

Catat Ulasan